zondag 7 mei 2017

HET WANTROUWEN EN DE ONZEKERHEID VAN DE MARKETING EN PUBLICITEIT COWBOYS


Philips Transistor Radio uit de tijd dat je nog gewoon naar de winkel kon zonder daarna belaagd te worden met allerlei marketingberichten.
Onlangs was ik in een Vodaphone winkel om een nieuw Nederlands GSM nummer aan te vragen. Een dag later floepte een SMS op mijn nieuwe telefoon op met de tekst "Leuk dat je in de VODAFONE Winkel *** bent geweest.

Leuk??? Hoezo Leuk? Ik was daar niet voor de leuk maar omdat ik een nieuwe SIM kaart nodig had. Het was trouwens alles behalve leuk. Te druk, er stonden teveel wachtenden voor me. Dus daar sta je dan de mensen weg te kijken. Schiet asjeblieft op met je gezeur zodat ik aan de beurt ben en hier weg kan. Noem je dat leuk?


Vodafone is niet het enige bedrijf met zulke maffe boodschappen. Het stikt ervan. Ik heb er tijdens mijn verhuizing misschien wel een dozijn gehad, uiteraard ook per email. Het is een ware plaag gegenereerd door de Marketingboys.


De Marketing Boys zijn ook erg onzeker want waarom anders vragen ze telkens of ze het goed gedaan hebben en of we dat even willen vertellen? Dat kunnen ze vergeten. Ik heb wel wat anders aan mijn hoofd dan jullie op je gemak stellen in je waardeloze marketing baantje.

Maar het kan natuurlijk ook een truc zijn om te weten te komen of je personeel het wel goed gedaan heeft. Als dat zo is, dan is het allemaal nog veel erger dan ik dacht. Marketing als basis voor achterbaks georganiseerd wantrouwen in je eigen bedrijf. Dat zou een schande zijn.


Als ik commentaar heb op het gedrag van winkelpersoneel dan zeg ik dat rechtstreeks tegen hem of haar. Daar heb ik geen SMSje voor nodig van de afdeling Marketing en Publiciteit. Als CEO van Vodaphone zou ik zoiets ook niet willen. Ik zou zo een afdeling direct sluiten. Ik wil op basis van vertrouwen werken met mijn collega's. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten