maandag 3 november 2014

ALGARVE: FOTOGRAFISCHE NOTITIES 1

1.Patrimonium Dos Viegas, Algarve 19 oktober 2014
De titel voor deze blogserie heb ik geplagieerd van een Duits fotoboek van de beroemde en bekende  Franse fotograaf Henri Cartier-Bresson, 'Sovjet Union - Photographische Notizen (Bucher verlag 1973). De reden daarvoor is eenvoudig. Mijn foto's zijn ook fotografische notities maar dan gemaakt tijdens een korte vakantie in de Algarve. Mijn eerste vakantie in deze toeristische streek van Portugal. 


2. Teken, Algarve 19 oktober 2014
Notities zijn geheugensteuntjes bedoeld om een gedachte, een idee of een inval te bewaren. De fotografische notities hebben hetzelfde doel maar dan in beelden in plaats van geschreven tekst. Notities kunnen over alles en nog wat gaan, ook dat geldt voor de gepresenteerde foto's. 


3. Schuilplaats, Algarve 19 oktober 2014
Ik probeer met mijn foto's naast en om het toersitieke heen te kijken. Dat lukt niet altijd. Daarvoor is het teveel aanwezig maar dat is niet erg. Het hoort er bij. Toerisme is onderdeel geworden van ons bestaan geworden, voor zowel toerist als lokale bewoner. De laatsten leven er zelfs voor een groot deel van en ook dat hoort erbij. Veel plezier met de notities.

4. Stop, Algarve 19 oktober 2014


5. Bergbocht, Algarve 19 oktober 2014


6. Berglandschap met ruïne en mast, Algarve 19 oktober 2014

1 opmerking: