maandag 24 oktober 2016

MIJN DORP LONDERZEEL

Foto Album 'Mijn Dorp Londerzeel" met 188 foto's die ik gemaakt heb
tussen 3 november vorig jaar t/m 8 mei dit jaar.
(
Photo book, Small Square, 7×7 in, 18×18 cm, 190 Pages. Created with Bookify, October 21 2016)

Ik woon sinds 1992 in Londerzeel, Vlaams Brabant. Sinds die tijd heb ik veel foto's gemaakt in en om het dorp. Eerst met mijn gewone ofwel analoge camera. De zwart-wit negatieven drukte ik af in mijn eigen donkere kamer (DOKA).  De kleurenfoto's gingen eerst naar de fotowinkel, toen naar de internet winkel en vervolgens liet ik ze digitaliseren. Na verloop van tijd was het niet meer dan logisch om over te schakelen op de digitale camera; Dat was even wennen maar al gauw dienden zich geheel nieuwe mogelijkheden zoals de fotoblog, plaatsing op Facebook en printen thuis of in boeken met hulp van fotowinkels op internet.

Aangezien de camera's in de telefoon steeds beter van kwaliteit werden, besloot ik om ook daar mee aan de slag te gaan en de foto's te publiceren op Instagram. Zo kwam het fotoproject "Mijn Dorp" tot stand. Sinds 3 november vorig jaar zet ik elke dag een foto op Instagram. Binnenkort heb ik er dus een jaar opzitten. Ik heb onlangs bij de internet drukker en uitgever Blurb een foto album gemaakt met de eerste 188 foto's gemaakt in de periode van 3 november 2015 t/m 8 mei dit jaar (zie hierboven). De foto's werden gemaakt met een Samsung Galaxy en later met een Apple iPhone.

Om een indruk te krijgen van de foto's heb ik een korft filmpje gemaakt met 80 foto's uit het boek. Het fotoboek kun je rechtstreeks bestellen bij Blurb. Je betaalt alleen de kostprijs voor de aanmaak en de verzending van het boek.






1 opmerking: